@article{oai:niconurs.repo.nii.ac.jp:00000567, author = {橋本, 明浩}, journal = {学長特別研究費研究報告書}, month = {Jun}, note = {この研究の目的は,看護学生のた中の情報科学に有効な教材を開発する基礎的な研究である.本学の生徒は情報科学および関連する数学には興味が薄い.授業を通じて自分自身のコンピュータを作成することは,学生のすべての感覚を刺激するので非常に強い興味を引いた授業となった.90%以上の学生はコンピュータを作成することを通じてコンピュータに深い興味を持ったことを報告する., The purpose of this study is the first and experimental step to investigate and develop educational tools of computer science for our nursing student. Our student has little interest in Computer Science and other mathematical subjects. Making a computer in classroom, however, was an engaging lecture, because it involves all the senses of body. We report that each student finds quickening interest in computers through making computers.}, pages = {42--45}, title = {体験的情報処理の原理を学ぶ教材作成に関する研究}, volume = {16}, year = {2005} }